گنجشک در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ در کافه کودک باغ کتاب تهران سر از تخم بیرون آورد.

بماند که سال ها طول کشید تا آماده بیرون آمدن از تخم شود ! هیوا که مدت ها بود در زمینه آموزش فعالیت داشت یکی از رویاهای اش این بود که گروهی تشکیل شود در راستای آموختن کودکان با خود کودکان همفکری صورت گیرد و در آن افراد مختلف امکان فعالیت داشته باشند.

گروهی که در آن کودکی کردن ارزش باشد و کوچک و بزرگسال بتوانند در آن شرکت داشته باشند.

در آن زمان هیوا تازه از پروژه ای از کیش به تهران برگشته بود و از طرف خانم آزاده که آن موقع مسئول برنامه های کافه کودک بودند ، دعوت شد که کارگاه هایی را در کافه اجرا کند

هیوا ایده اش را با آزاده در میان گذاشت و با استقبال روبه رو شد و یک روز که برای گفتگو درباره روند برنامه به کافه رفته بود دو نفر از شاگردان قدیم اش کیان و آرشام را ناگهانی ملافات کرد. بچه ها به معلم سابق شان پیشنهاد دادند که با توجه به تجربه های دلنشینی که با معلم شان در کلاس داشته اند در کافه هم از آن کارها انجام شود  خانم معلم سابق بچه ها ، یعنی هیوا  به بچه ها گفت اساسا برای همین مقصود به کافه آمده است فقط موضوع این است که برای پیشبرد کارها احتیاج به همکار دارد و آن هم همکار کودک  که همانجا کیان و آرشام ابراز علاقه مندی برای این همکاری را اعلام کردند .

 

                              تولد گنجشک

 

 

در نتیجه سه نفری سر یک میز نشستیم و من از اسمی که انتخاب کرده بودم یعنی « گنجشک » به همکارانم گفتم و آن ها استقبال کردند به ویژه که گنجشک مخفف : « گامی نیک جویای شادمانی کودکانه » نیز هست

و اینطوری شد که گنجشک بعد از سال ها از تخم بیرون آمد و الان که این پست را می نوییسم سه ساله شده است و از مدتی پیش تصمیم گرفتیم که وبلاگ گنجشک را راه اندازی کنیم.

و امروز یک آذر سال ۱۴۰۰ وبلاگ گنجشک نیز متولد شد.

 

نویسنده این مطلب من هیوا علیزاده هستم و از اینکه این نوشته را خواندید سپاسگزارم.

 

پی نوشت یک : در تاریخ یک آذر روی سرویس بلاگفا وبلاگ درست شد و بعد ۲۷ دی ماه به سرویس بیان منتقل شد.